ROMINA

10. 3. 2025 

A bo šlo? 

Prvi dan prakse je bil poln vznemirjenja in zagona. Že prvo uro je učiteljica v razred prinesla kolo. Ker je bila naloga usmerjena v risanje po opazovanju, smo kolo postavili na mizo pred učence, da so si lahko  natančno ogledali vse njegove dele.  

10. 3. 2025 

NEEEŽA! 

S kolegico Nežo sva se z navdušenjem lotili različnih nalog – od sortiranja materiala do postavljanja razstave in vsega drugega, kar nama je zadala učiteljica. V prosti uri sva se zabavali z razvrščanjem magnetkov po velikosti, ko pa se je zgodilo nepričakovano – Neža je po nesreči enega izmed njih spustila naravnost za moja očala! Na srečo se je vse končalo brez posledic, pospremljeno z veliko smeha in kančkom prestrašenosti. 

11. 3. 2025 

In se je začelo.

Nežo je ta teden čakal prvi nastop, za katerega je morala imeti skrbno pripravljeno in premišljeno pripravo. Naj povem, da sem tudi sama prispevala svoje mnenje.  

12. 3. 2025 

Saj ne boli. 

Vedela sem, da grafika od učitelja zahteva veliko pozornosti in vključenosti v uro. A da se učenka kljub neprestanemu opozarjanju kar treh oseb uspe urezati, ker ni rezala linoleja stran od sebe – tega pa res nisem pričakovala. 

13. 3. 2025 

Sami sva!

Najbolj zanimiva ura v celotnem poteku moje prakse je bila tista, ko so otroci ustvarjali s tehniko frotaža. Ker se je najina mentorica udeležila dvodnevnega izobraževanja, sva učne ure ob pomoči dodeljenega učitelja izvedli sami. Četrtkova ura je bila še posebej zanimiva, saj se je tudi učitelj Milan navdušil nad delom – zanimalo ga je, kaj je tehnika frotaža in se kasneje v njej celo preizkusil. 

14. 3. 2025 

Od kdaj je pa to tu? 

V petek sva izvedli le nadaljevalne ure, med katerimi so učenci zavzeto dokončevali izdelke iz prejšnje ure. Ob tem sem imela dovolj časa, da sem si podrobneje ogledala učilnico. 

14. 3. 2025 

Ni ravno sredina, ampak izgleda odlično! 

Po uspešnem zaključku prvega tedna sem s ponosom občudovala izdelke, ki sva jih postavili na razstavo, nato pa se po napornem dnevu zadovoljno odpravila domov. 

17. 3. 2025 

Strah.

Po celotnem vikendu priprav me je končno čakal moj prvi nastop. Čeprav vem, da mi nastopanje pred učenci ne predstavlja večjih težav in sem se nanj temeljito pripravila, sem se vseeno počutila majhno in stisnjeno v kot. A naj vam zaupam nekaj — vse je potekalo brez zapletov! 

17. 3. 2025 

Pikametulj.

Kako bi pa izgledala tvoja izmišljena žuželka? Na prvem nastopu smo se z učenci pogovarjali o žuželkah, nato pa si je vsak zamislil svojo edinstveno različico in jo ustvaril iz odpadnega materiala. 

20. 3. 2025 

Ali je ________ ptica? 

Za svoj naslednji nastop sem imela svoje najljubše likovno področje – grafiko. Skupaj smo si ogledali različne vrste ptic ter se osredotočili na zanimive teksture njihovega perja, in jih nato ustvarjalno upodobili v tehniki kolažnega tiska.

20. 3. 2025 

Ammmm… 

Sledila je hospitacija moje kolegice Neže, ki je bila precej naporna. Med razlago je večkrat iskala prave besede in se zapletla v svoje misli, kar je njej in meni povzročalo stisko. Zelo sem si želela pomagati, a je nisem želela prekinjati in ji skakati v besedo. Poleg tega je bil razred neodziven, kar je še dodatno otežilo vzpostavitev smiselne diskusije. 

21. 3. 2025 

Vesoljci na obisku. 

Čeprav sem se zaradi tega nastopa zelo stresirala, je učence naloga močno pritegnila. Skupaj smo spoznali pojem zračne perspektive ter v tehniki asemblaža ustvarili ozadje in glavne like zgodbe, ki je prikazovala dogodek iz preteklosti ali prihodnosti. 

21. 3. 2025 

??? 

Hmmm… tega pa nisem vedela! V petek sem končno osvojila, kako otrokom na najlažji način predstaviti razliko med kolažnim in kartonskim tiskom. Pri kolažnem tisku uporabimo različne materiale, kot so valovita lepenka, raznoliki kartoni in blago, saj ti ustvarijo zanimive teksture. Kartonski tisk pa naj temelji le na uporabi enotnega kartona, ki ne daje tolikšne raznolikosti. 

24. 3. 2025 

Njam njam njam… 

Že drugi teden prakse je za mano, jaz pa še vedno vztrajam pri isti malici iz bližnjega Mercatorja. Nekaj iz njihove pekarne, rogljiček in nepogrešljivi sok Pingo. Kar popelje me nazaj v osnovnošolske dni, ko je bila to malica za na izlet. 

24. 3. 2025 

Barve…

In že je prišel moj naslednji nastop, ki ga je zaznamovala zmedena demonstracija mešanja tempera barv. Tokrat smo domišljijske žuželke, ki smo jih ustvarili prejšnji teden, obarvali v različnih odtenkih ene izbrane barve. 

25. 3. 2025 

Prosim, ne.

Ko sem vam ravno z navdušenjem pripovedovala o svojem najljubšem likovnem področju, me je doletelo, da sem se morala preizkusiti tudi v tistem, ki mi je najmanj pri srcuarhitekturi. Pri tem sem odkrila zanimiv pristop, kako lahko učenci skozi medsebojno učenje ustvarijo plakate, ki so bogati z informacijami o posameznih arhitekturnih elementih. 

26. 3. 2025 

Izgorelost 

Toliko dela si še nikoli nisem naložila. Za vsak nastop sem si želela biti kar se da dobro pripravljena, hkrati pa sem hotela, da so tudi moje priprave skrbno in kakovostno zapisane. To je pomenilo, da sem cele dneve delala in živela za prakso. Morda celo nekoliko preveč – v sredo sem namreč resnično začutila, da mi zmanjkuje moči. Kljub vsemu sem svoj zadnji nastop uspešno izpeljala. Učenci so si izdelali vsak svojo posodico, kar je bil lep zaključek mojega truda. 

27. 3. 2025 

Grafika <3 

Ni lepšega kot trenutek, ko z otroki odtisneš njihove matrice in skupaj z njimi občuduješ umetnine, ki smo jih ustvarili prejšnji teden. Učenci so bili navdušeni nad svojim delom – odtiskovanjem ptic. Grafika jim namreč pričara poseben čaroben občutek, ko izpod preše prvič zdobijo svoj odtis. 

27. 3. 2025 

A bo to kocka? 

Neža mi je že prejšnji teden ob svojem nastopu pokazala, kako je za učence pripravila predlogo za izdelavo kocke. Prejšnjič jih je sestavila ona, tokrat pa so si jih morali učenci izdelati sami. Bila je presenečena, da si niso znali narisati plašča kocke, ki ga potem sestavijo. Sama sem ob tem potiho razmišljala, da do konca osnovne šole nisem niti ločila kocke od kvadrata, kaj šele da bi si znala kakšno geometrijsko telo sama izdelati. 

28. 3. 2025 

Stolčki -> stojala za snemanje animacije 

Za zadnji dan prakse smo z devetimi razredi zaključili nalogo, ki smo jo začeli prejšnji teden, in z uporabo asemblaža ustvarili stop motion animacijo, ki jo je skrbno predstavila Neža. Pri tem smo uporabili šolske tablice in posebne, predelane stolčke, ki so nam služili kot stojala za animacijo. 

28. 3. 2025 

Grafika <3  Pt.2

Za konec sem uživala ob tiskanju kolažnega tiska, kjer je Neža prav tako učencem pokazala, kako nastanejo odtisi umetniške grafike. Lepše zaključne ure si res ne bi mogla zaželeti.